Vad skulle hända om du gav ut en handbok om ditt specialområde?

När ett företag ger ut en handbok bevisar det att man kan sina saker, att man vet mer än konkurrenterna och att man gärna hjälper kunderna att bli bättre.

     Den som ger ut en bok får en position som är svår att kopiera. Därför kan en bok som ges ut i marknadsföringssyfte hjälpa både marknadsledaren och uppstickaren.

    När säljaren lämnar över boken till kunden är det ingen som ifrågasätter företagets kunskap och seriositet. Hela säljprocessen blir enklare samtidigt som företagets renommé får ett rejält lyft - boken fungerar som ett tungt visitkort.

    Jag har producerat en rad företagsböcker om vitt skilda områden, t ex entreprenadtjänster, skorstensteknik, svetsteknik och industrikemikalier. Men även skrivit läroböcker om marknadsföring på både högskole- och gymnasienivå.

     Att ge ut en bok är billigt. Kostnaden ligger på samma nivå som en snygg företagsbroschyr på ett par olika språk. Effekten är mångdubbelt större.

    Hör av dig, så ska jag berätta vad din bok kan innehålla.

Tillbaka till startsidan