Vet du vad ditt företag säljer, egentligen?

"In the factory we make cosmetics; in the drugstore we sell hope" är ett citat från Charles Revson, grundaren av Revlon. Han visste att produkten i de flesta fall är helt ointressant för kunderna, vad de vill ha är det som produkten ger.

    Trygghet, pengar, säkerhet och livsstil kommer högt upp på listan. Det här vet marknadscheferna - ändå fortsätter de flesta att göra traditionell produktreklam, trots att den sällan säljer. 

    Bra reklam handlar inte om vad företaget säljer, utan om vad kunderna får. Det är sällan samma sak. Reklamen ska se till att företaget finns med i köparnas medvetande och får vara med vid upphandlingar och inköp. Reklamen spelar också en allt viktigare roll när distributionsvägarna förändras - från köp i butik till webbshopping.

    Jag säljer BtB-marknadsföring, inget annat. Jag kan leverera nyckelfärdiga kampanjer, inklusive webb, DR, annonser, PR, mässor, säljträning osv. Eller ta rollen som seniorcopy i samarbete med företagets befintliga reklambyrå.

    Det är du som avgör. Och resultatet som räknas.

Tillbaka till startsidan