Har du hört den där om kassaskåpssprängaren?

När förutsättningarna är osäkra, som nu i coronatider, kan det vara nyttigt att erinra sig den gamla historien om kassaskåpssprängaren:

     Han visste att det krävdes tio kilo dynamit för att få upp kassaskåpet. Men plånboken var tunn, så han hade bara råd med hälften. Han laddade, sprang och höll för öronen. Det blev en jävla smäll. När dammet lagt sig såg han att kassaskåpet hamnat upp och ner. Men dörren var fortfarande stängd ....

     Det är likadant med reklam. Det krävs en viss nivå för att nå effekt. Räcker inte pengarna är det lika bra att låta bli, och istället välja andra aktiviteter.

     För B2B-företag som har måttligt stora målgrupper finns det massor av kostnadseffektiva säljaktiviteter som inte kostar skjortan. Genom att ge hemsidan en central roll och lägga krutet på att driva trafik dit, får du maximal nytta av reklampengarna.

     Jag kan hjälpa dig att hitta smarta kanaler till dina kunder och prospects. Och att skapa aktiviteter som verkligen ger resultat. Välkommen!

Tillbaka