Är din reklambyrå verkligen proffs på B2B?

Det finns två slags reklambyråer. Och det är enkelt att se skillnad på en byrå som fokuserar på B2B och en byrå som skjuter på allt som rör sig. Följande frågor avslöjar sanningen:


  • Inser byrån skillnaden på att marknadsföra tandkräm för 20:- och en högtryckspress för tio miljoner? Eller säger dom: ”Det är ju ändå människor vi vänder oss till?”
  • Har byråns skribenter teknisk utbildning? Förstår byrån dina produkter eller får du skriva en stor del av texterna själv? Blir du tvungen att göra omfattande ändringar i byråns textförslag?
  • Producerar byrån det du föreslår? Eller vågar dom föreslå starka, provokativa aktiviteter som verkligen rör om på marknaden?
  • Vet byrån hur teknikföretag i andra branscher arbetar och kan därför tillföra värdefulla erfarenheter när ni pratar mediaval och marknadstaktik?
  • Förstår byrån hur dina säljare tänker eller har man svårt att ta fram material som säljarna gillar att arbeta med?
  • Inser byrån att när själva produkterna blir allt mer lika varann, så är det kringtjänster som utbildning, service, tillgänglighet och bemötande som avgör?


Jag kan hjälpa dig att hitta en reklambyrå som du får nytta av. Alternativt kan jag producera texter och hela kampanjer som verkligen säljer. Välkommen!

Tillbaka