Så hanterar du tjatiga annons-säljare.

Många vill komma åt dina marknadsföringspengar. Webbportaler, fackmässor och facktidningar, TV-kanaler och folk som trycker t-shirts - alla tycker du ska lägga dina pengar på deras produkter och tjänster.

     Det finns egentligen bara ett enda säkert sätt att kunna ge svar på tal när nästa säljare ringer:


Se till att ha en riktig marknadsplan där du först kartlagt tänkbara kanaler och sedan valt de som når kunderna bäst och billigast. 

Avspisa artigt alla som du inte tänker använda och beklaga att dom tyvärr inte platsade i årets mediaval.

Prisförhandla med de kanaler som du tänker använda - idag är allt förhandlingsbart och ingen betalar t ex fack- och affärstidningarnas listpriser. Var tuff - när deadline närmar sig är säljarna mjuka i ryggen.

Håll ögonen öppna för nya digitala kanaler. Det händer fort idag och trender förändras.

Tänk som en småföretagare - försök hitta egna, kostnadseffektiva vägar att kommunicera med kunderna. Det går fortfarande att skicka vanliga brev till kunder, och då behöver du inte bekymra dig för GDPR.   


Verkar det här intressant? Jag kan hjälpa dig med både goda råd och reklam som säljer. Välkommen!

Tillbaka