Vet du vad du säljer, egentligen?

Ingen vill köpa dina produkter. För de flesta kunder är produkten eller tjänsten helt ointressant. Vad de vill ha är det som produkten ger. Charles Revson, grundaren av Revlon, förklarade det så här:


"In the factory we make cosmetics; in the drugstore we sell hope."


När det gäller B2B kommer trygghet, pengar, driftsäkerhet och miljö högt upp på listan. Det här vet nog alla marknadschefer - ändå fortsätter många att göra traditionell produktreklam, trots att den sällan säljer.

     Reklamen ska se till att företaget finns med i köparnas medvetande och får vara med vid upphandlingar och inköp. Reklamen ska stötta säljarna och spelar också en allt viktigare roll när distributionsvägarna förändras - från köp över disk till webbshopping.

     Jag kan hjälpa dig med budskapsformulering och med texter som säljer. Självklart kan jag också leverera kompletta kampanjer. Eller ta rollen som seniorcopy i samarbete med din befintliga reklambyrå. Välkommen!